*our LOVE journey*

Daisypath Next Aniversary Ticker

Friday, May 15, 2009

cinta, tiada akhirnya...(12)

Hari demi hari berlalu. Sudah masuk hari ketiga berpuasa. Tiada khabar, tiada berita. Meskipun setiap hari akhbar menyiarkan berita tentang penahanan Kapal MT Melati 2, namun perkembangan positif seolah-olah lansung hilang. Menurut ibunya, pihak pengurusan pejabat MISC tidak dapat menyiarkan perkembangan kes tersebut akibat ancaman pihak lanun terbabit. Aku hanya mampu berserah dan menunggu. Tunggu dan terus menunggu.



*****


Sementara itu, aku diterima bekerja di 7 Eleven berhampiran kawasan rumah aku sebagai pelatih pengurusan. Mungkin sudah rezeki aku agaknya sempena Ramadan ini. Alhamdulillah. Awal Ramadan aku mulakan dengan tugas baruku sebagai pelatih pengurusan di 7E. Syukur, kerana rakan-rakan sekerja semuanya boleh menerima aku seadanya. Meskipun aku bekerja secara shift di sini, ternyata lebih mudah kerana pekerja saling memahami dan bertolak ansur. Maklum sahaja, pekerja tidak seramai tempat lamaku dahulu, kami lebih mudah rapat. Oleh itu, kerja secara shift tidak menjadi masalah besar buatku.

No comments:

Post a Comment